איך לעזור לילד שמתקשה בלימודים?

0
32
קרדיט Canva

לימודים הם המטלה היחידה כמעט שעומדת בפני ילדים ונוער ולכן הם נמדדים שם בקפידה כדי לוודא שהם מתפתחים נכון. ההישגים הלימודיים שלהם והדרך שבה הם מתבטאים ומשתלבים בכיתה ומפתחים את הכישורים האורייניים שלהם, כל אלה מצביעים על צמיחה תקינה בהתאם לקבוצת הגיל שלהם. כאשר ילד אינו עומד בציפיות ממנו מבחינה לימודית, הוא נכנס למעקב גם של הוריו וגם של מוריו ואנשי המקצוע בבית הספר, על מנת לוודא שאפשר לעזור לו להדביק את הפער ולמצות את הכישורים שלו בכל תחום. יש שורה של תפקודים שהוא חייב לעמוד בהם ולהשיג את הרף המקובל לגילו בכל הקשור ליכולות דידקטיות כמו קריאה, כתיבה, חישובים, עיבודי מידע גרפי וחזותי ותפקוד גרפו מוטורי, בין היתר. כאשר הוא לא מצליח לעמוד ברף הוא חייב לעבור אבחון דידקטי אצל מומחים כדי ללמוד על הסיבות לכך וכדי למצוא לו עזרה מתאימה. הסיבות יכולות להיות לקויות למידה מסוימות או בעיות פסיכולוגיות שלא עלו עליהן בגלל משברים שונים, גם במשפחה. את האבחונים אפשר לעבור במכון תושייה, מכון שמציע שירותי אבחון דידקטי ופסיכודידקטי כבר עשרים שנה.

אבחון משולב דידקטי ופסיכולוגי

כשבודקים את שני ההיבטים של מצבו של הילד גם דידקטית וגם פסיכולוגית, אלה שני הצדדים הנדרשים מכל אבחון פסיכודידקטי מקצועי. באבחון כזה נפגשים פעמיים עם הילד בשתי פגישות אבחון. בפגישה אחת עורכים את האבחון הדידקטי של היכולות שלו מבחינת לימודים וכישורי קריאה וכתיבה וכל מה שקשור בהישגים אלה. בפגישה השנייה הוא עובר אבחון פסיכולוגי שעומד על מצבו מבחינה רגשית ונפשית. זה יכול להיות גם אבחון שבודק את הכישורים המנטליים שלו כמו מוטיבציה, דימוי עצמי, תפיסה של עצמו בין חבריו ואפילו איך הוא מתמודד עם קשיים ומשברים שונים. זה אבחון שבודק לעומק את עולמו הרגשי כדי להבין אם קשיים כאלה משליכים על הניסיון שלו ללמוד ועל הכישלון בכך.

לעזור לילדים לאחר האבחון

האבחון הוא הכלי הטוב ביותר לדעת מהו מצבו של הילד ולפיכך להתאים לו את שיטת הטיפול המקצועי שתחלץ אותו מהקשיים. ככל שמדייקים באבחון ובציור עולמו הרגשי כך גם יכולים לעזור לו להתגבר על כל קושי כדי שיוכל להתמודד טוב יותר עם האתגרים שלו. הוא יוכל לקבל כלים גם להתמודדות נפשית וגם לכלים מקצועיים כדי להתגבר על לקויות למידה שיכולות לעכב אותו. בעזרת מומחי מכון תושייה תוכלו לקבל את כל המידע שנדרש לכם כדי לעזור לילדכם להצליח בלימודים ובחייו.