איך עובדת מערכת סולארית?

0
119
קרדיט - pixabay

השימוש באנרגיה סולארית היא הדרך היחידה של האנושות להבטיח לא רק  עתיד מאושר, אלא עתיד בכלל. והכל בגלל שכיום מרכיבים הנפוצים ביותר לאנרגיה הם: מוצרי נפט, גז וכמובן פחם וכן הלאה. עם זאת, השימוש המתמיד בהם הוביל להפחתה בלתי הפיכה במשאבי האנרגיה על פני כדור הארץ.  וזה, בתורו, יכול להוביל להשלכות המזיקות ביותר, כלומר התחממות כדור הארץ ויצירת אפקט החממה. לכן, בהקדם האפשרי, צריך למצוא פתרון לצאת מהמצב הקשה הזה. והוא נמצא – צריך לחפש מקורות אנרגיה חלופיים שלא פוגעים בסביבה.

יתרונות של מערכת סולארית

אחד המקורות האיכותיים והזולים הללו הוא אנרגיה סולארית. בין היתרונות האובייקטיביים והבלתי ניתנים לדיון ניתן למנות: נגישות נוחה, בלתי נדלה, ללא תופעות לוואי, כלומר הסביבה לא תזדהם. טוהר אקולוגי של אנרגיית השמש. אפשרות לשימוש בלתי מוגבל. לדברי מומחים, אנרגיה סולארית מומרת תהיה זמינה במשך כמה מיליארדי שנים. אין פליטות כגון גזי חממה.

מערכת סולארית, כמקור לאספקת אנרגיה, הופכת ליותר ויותר פופולרית ומבוקשת בכל העולם. כיום זה כבר לא דבר נדיר עבור בתים פרטיים, מבני תעשייה שעל גגותיהם מותקנים פנלים בתקן החדש. הטכנולוגיה של שימוש באנרגיה סולארית להמרתה לאנרגיה חשמלית פותחה לפני מספר עשורים. ידוע שבארצות הברית, גם במלחמת העולם השנייה, כבר ניתן היה לראות מערכות חימום פסיביות המשתמשות באנרגיה סולארית. מעט מאוחר יותר צוידו הלוויינים בפאנלים סולאריים.

האם שווה להתקין מערכת סולארית?

לרוב, מערכת סולארית נמכרת בדיוק לפי עקרון פעולתה, כלומר, ככל שסוג הפאנל חזק ועמיד יותר, כך הוא יקר יותר – שרשרת לוגית מובנת לחלוטין. לפיכך, סוג הדק של פאנלים סולאריים הוא אחד המשתלמים ביותר וזולים בהרבה ממקביליו. עם זאת, כדי להתקין לוחות מסוג זה, יידרש שטח גדול יותר.

בתורו, לוחות עבים יותר – עלות יקרה יותר יחד עם הקומפקטיות והאמינות שלהם. לוחות כאלה מוגנים מפני רטיבות וקלים מאוד להתקנה. הם מורכבים ממספר רב של תאים המחוברים ביניהם.

אם נשווה את כל סוגי משאבי האנרגיה, אז אנרגיה סולארית היא הרווחית ביותר. הדבר נכון במיוחד לגבי יישומו, למשל, בכפרים ובאזורים אחרים המרוחקים מערים.

לפניות לגבי עלות מערכת ויתרונותיה, תפנו לצוות שלנו בטלפון או באתר. אנחנו תמיד לשירותכם.