למצוא את הדרך לאיזון מחדש

0
61
קרדיט canva

הנפש שלנו היא יצור עדין ומיוחד, גם היום, למרות מחקרים רבים שנערכו בנושא, עדיין אנחנו לא באמת יודעים מה נמצא בתוך הנפש של כל אחד ואחת מאיתנו. מחלה בנפש, היא תופעה בה רגשות קשים מונעים מהמטופל או המטופלת, להרגיש כי הם חיים את חייהם במלואם. התפקיד שלנו, מי שעובדים בתחום כבר שתים עשרה שנים, זה למצוא כלים נוספים ולהיעזר בכלים המוכרים לנו גם כן, כדי להצליח ולהעניק למטופלים שלנו את השליטה בחיים שלהם מחדש. אשפוז פסיכיאטרי נשמע לא פעם מאיים ומפחיד, בעיקר משום שמדובר על תחום ידע לא מוכר, עבור רבים באוכלוסייה. אבל האמת היא כי מדובר פשוט, על מעבר של המטופל או המטופלת, למרחב בטוח ומוגן, מקום אשר יאפשר להם לעבור תהליך לאיזון החיים שלהם מחדש. 'סניטי', הוא בית איזון מיוחד כזה, מבית היוצר של קבוצת 'רוח ים'.

על תהליך הטיפול וההחלמה

האתגר המשמעותי שלנו, מי שאמונים על בניה מחדש של הנפש, הוא למצוא את הכלים שיאפשרו לנפש להחלים מהטלטלה אותה היא עברה. במקרים מסוימים אנחנו נבחר להשתמש באיזון תרופתי, באמצעות מרשם הניתן על ידי פסיכיאטר מוסמך כמובן, יש מקרים בהם נלווה את תהליך ההחלמה בטיפול ריגשי, פרטני או בקבוצה. בדרך כלל אגב, אנחנו פשוט נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותינו, כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר.

חשוב לשים לב ולהבין כי השלב החשוב ביותר בתהליך הטיפול וההחלמה הוא למעשה, האבחון המקדים. מה זאת אומרת? רגשות קשים לא בהיכרח מעידים על התפרצות של מחלה וגם אם נדמה לנו כי יש כאן מקרה של פגיעה בנפש, הרי שיש פער באופן הטיפול במקרים של דיכאון או כאשר אנחנו נדרשים להעניק טיפול ב PTSD, פוסט טראומה מודחקת. אנחנו אומרים זאת משום שגם אם יש בכם ספק קטן כי מי מהקרובים שלכם עובר משהו מהסוג הזה, הרי שאנחנו מפצירים בכם, ממש, להגיע לקבל אבחון מסודר.

גם בתוך הקושי יש נקודות של אור

זה לא תמיד קל לראות את נקודת האור בתוך הקושי העצום עימו מתמודדים מי שנפגעו בנפשם. לא פעם, נדמה כאילו המציאות קשה מכדי שנהיה מסוגלים להכיל אותה. אבל אנחנו רוצים לספר לכם, בתור מי שעובדים בתחום לא מעט שנים, כי על ידי טיפול נכון וליווי מקצועי, אפשר לחולל ניסים של ממש. אין סיבה להתמודד לבד, אנחנו כאן כדי לעזור.