מהם האתגרים בחלוקת ירושה

0
65
הסתלקות מירושה
קרדיט:canva

נתחיל מהסוף. אי אפשר לדעת לאחר המוות, מה הקרוב הנפטר היה רוצה שיעשו בירושה שהותיר מאחור. גם אם הוא רשם את הדברים בצורה מסודרת, הרי שהחיים הם לא שחור ולבן, ולא תמיד היורשים מסכימים על אופן החלוקה. צו ירושה הינו הליך משפטי, המחייב לעיתים את היורשים לשבת אל שולחן המשא ומתן, בניסיון להגיע להסכמות.

נכון, זה אף פעם לא נעשה קל יותר, אך אין ספק כי מטרת החוק היא להגן על הזכויות של כל הנוגעים בדבר. ביחד, אפשר להבטיח כי הבחירות שתעשו, יגובו מבחינה משפטית לאורך כל הדרך.

מה זו חלוקת עיזבון

עורך דין מנהל עיזבון נקרא לדגל, במקרים בהם הקרוב נפטר בפתאומיות ואי אפשר לשאול אותו מה היה רוצה שיכתב בצוואה שלו. בשביל זה, יש לנו את החוק אשר מטרתו ברורה. מצד אחד החוק מבטיח כי הזכויות של היורשים יתקיימו, ומהצד השני, מנסה להתאים את הבחירות לחלוקת הרכוש- לרצונו המשוער של המת. מדובר על תהליך מורכב ולא פשוט בכלל, הרי, כאמור אף אחד לא יודע מה הנפטר היה רוצה שייעשה ברכוש שלו. לכן, חשוב לקבל סיוע ממי שיש לו את הניסיון המקצועי הנדרש, על מנת לנהל את חלוקת העיזבון בצורה הוגנת. אגב, רק הסכמות המלוות מבחינה משפטית, יזכו לגיבוי בהמשך. אם אתם לא רוצים לפתוח את ההסכמים שוב ושוב לאורך שנים, ואם אתם מעוניינים לחלק את הרכוש פעם אחת ולתמיד, תמיד כדאי להבטיח שההסכמים יחתמו שעה שהחוק עומד לצידכם.

מי יכול לוותר על הירושה

על פניו, הרי כל אחד יכול לבחור שלא ליהנות מהירושה. אבל, שוב, כל עוד ההסכמות לא חתומות ורשומות באופן מדויק, אזי אין להליך המשפטי של הסתלקות מירושה משמעות בפועל. כמו שהזכרנו, ללא סיוע משפטי נכון, אולי תקבלו החלטות בעל פה, אבל לא כאלו שיש להם את הגב המשפטי. כך יש מי שעתידים לפרש את האמור בצורה אחרת, היורשים העתידיים אולי יפגעו מהבחירות שלכם, שכן בכל יום צצים מקרים שלא היינו יכולים לדמיין כי אכן יתרחשו במציאות.

יש לכם למי לפנות עכשיו

אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי ומנוסה, רוצים שיהיה מי שילחם את המלחמה שלכם וילווה אתכם בנתיב המשפטי הפתלתל, עורך דין יוסי ברקוביץ, ישמח להעניק לכם שירות מקצועי, מסור ואיכותי.