מה עושים ולמי פונים במקרה של גירושין ובמה יכולים לעזור לנו

0
131

בהנחה שבני הזוג החליטו שכלו כל הקיצין ושאין מנוס מלהפריד כוחות, מה עושים?

כשבני זוג שהיו פעם נשואים באושר מחליטים שהגיע הזמן שלהם להיפרד לטובת כולם, הם יצטרכו גם לדון במספר נושאים חשובים שעוסקים בילדים, ברכוש וכו'. אחת האפשרויות היא לחתום על הסכם גירושין הכולל בתוכו את ההכרעה לגבי כל המחלוקות הללו ואחרות שעלולות לעלות ולתקוע חיץ בין בני הזוג בתקופה מאתגרת. הסכם שכזה בהחלט יכול לסייע לעבור בשלום וברוגע את כל ההליך הזה שמלווה כמובן ברגשות רבים ואף עשוי להגיע לפסים אישיים ומכוערים. בני זוג שלא מצליחים להגיע להסכם שכזה עלולים למצוא עצמם במהרה בפתחו של בית המשפט, מבקשים את זכויותיהם ויותר מכך על חשבון הצד השני, שעד לא מזמן היה האדם הקרוב אליהם ביותר.

אז החלטנו להתגרש ולא הצלחנו להגיע להסכמות בנושאים השונים, מה עושים?

כאשר בני הזוג ניסו להגיע להסכם גירושין אך לא הגיעו להסכמות בנושאים השונים, ייתכן ונגיע למצב בו יפנו הצדדים לקבלת סיוע משפטי ואף יתבעו את זכויותיהם באמצעות תביעות בערכאות המשפטיות השונות הקיימות במדינת ישראל כגון בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה. מדובר בנושאים שהינם אישיים מאוד ושהצורך להתעסק בהם משפטית מגיע לפתחנו כאשר אנו נמצאים בתקופה מאתגרת זו. לכן, החשיבות של עורך דין לדיני משפחה שאנו יכולים לסמוך עליו הינה גדולה לכל מי שנמצא במצבים אלו.

איך אני אוודא שהנטל הכלכלי בגירושין אינו יותר גדול על אחד מבני הזוג כשיש ילדים משותפים בתמונה

בדרך כלל כשיש גירושין עם ילדים יש צורך להסדיר נושאים כמו תשלום דמי מזונות, שעדיין לרוב מועברים (אך לא תמיד- יש מקרים בהם לא יחולו כלל מזונות או שהאם היא שתעביר לאב) מהאב לאם, על מנת לוודא את רווחת הילדים המשותפים. אך לפעמים נדרשת הפחתת מזונות, למשל כשאחד הצדדים מוכיח שינוי נסיבות מהותי- אם במצבו הכלכלי ואם במצבו הבריאותי ולפעמים נדרשת הגדלת מזונות- כאשר אחד הצדדים למשל מפר את זמני השהות עם הילדים או כשיש עליה משמעותית בשכר ועוד. זהו נושא משפטי סבוך בו אין חקיקה מסודרת והכל תלוי נסיבות, לכן מומלץ להיעזר בעורך דין הפחתת מזונות מנוסה שיכול לעזור ולוודא שנשמור על זכויותינו בצורה הטובה ביותר. עו"ד לענייני גירושין וינטרוב הינה מומחית בתחום דיני משפחה וגירושין וכן מגשרת מוסמכת, ותשמח לסייע לכם במהלך תקופת הגירושין המטלטלת, ולתת מענה לצרכים המשפטיים שלכם.