מה תפקידה של שגרירות ליטא בישראל?

0
218
שגרירות ליטא בישראל
credit: canva.com

שגרירות ליטא בישראל

קבלת אזרחות אירופאית נחשבת בשנים האחרונות חולמם של ישראלים רבים היות ואזרחות כזו מקנה זכויות ויתרונות רבים במיוחד לאור זאת, שחלק ניכר ממדינות האיחוד האירופאי מאפשרות קבלת אזרחות גם עבור צאצאי יהודים שהיו אזרחים באותן מדינות. כך גם לפי חוק האזרחות של מדינת ליטא, עשרות אלפי ישראלים זכאים לקבלת אזרחות ליטאית ולכן שגרירות ליטא בישראל ומשרד ההגירה בליטא מטפלים בבקשות רבות  שמספרן גדל מדי שנה. עם זאת מדובר בתהליך מורכב מאד שכרוך בייעוץ משפטי פרטני, איתור וחיפוש מסמכים, הכנת תיק בקשה באופן יסודי שכולל בין היתר מסמכיפ רבים, תרגומים ואישורים נוטריוניים ולעתים אף יש צורך בנקיטת הליכים משפטיים שונים כגון השגת פסק דין הצהרתי. לפיכך קיימת חשיבות יתרה בהסתייעות בשירותיו של עורך דין ונוטריון מקצועי ומנוסה בתחום האזרחות הליטאית שגם בקיא בשפה הליטאית ובתנאים שנדרשים לקבלת אזרחות ליטאית, הן במישור המשפטי והן במישור הפרוצדוראלי.

שגרירות ליטא בישראל – שעות פעילות ודרכי התקשרות

שגרירות ליטא בישראל נמצאת ברמת גן והיא מבצעת מגוון פעילויות בישראל, החל מחיזוק הקשר בין מוסדות התרבות, הכלכלה ומשרדים נוספים של ישראל וליטא ועד לטיפול במישור הקונסולרי כגון בהנפקת דרכונים, אישורים קונסולריים שונים, הפעלה של קלפי עבור אזרחי ליטא וטיפול ראשוני בהגשת בקשות לאזרחות ליטאית. כל אלו מתבצעים במסגרת שעות הפעילות של שגרירות ליטא בהתאם למפורט באתר האינטרנט שלה:  https://il.mfa.lt/il/en/

ניתן לפנות אל השגרירות טלפנית וגם בצורה מקוונת, לרבות בנוגע לסוגיות שונות שקשורות למסחר, תרבות וכיו״ב.

בקשות להשבת אזרחות ליטאית

בדומה להליך הגשת בקשות לאזרחות אירופאית במדינות האיחוד האירופאי, גם עבור אזרחות ליטאית ניתן להגיע אל שגרירות ליטא בישראל, לאחר תיאום מקוון באתר האינטרנט של השגרירות, וזאת על מנת להגיש את הבקשה עבור האזרחות בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. היות ומדובר בהליך מורכב מאד, מומלץ להסתייע רק בשירותיו של עורך דין ונוטריון מנוסה ומקצועי,  שגם בקיא בשפה הליטאית על בורייה וגם בעל ניסיון מוכח בטיפול וליווי התהליך לקבלת אזרחות ליטאית, באופן היעיל, המקצועי והמוצלח ביותר.

משרד עורכי דין זאב ליסון ושות', מתמחה בתחום האזרחות הליטאית   החל מהצטרפות ליטא לאיחוד האירופאי בשנת 2004 ומאז טיפל בהצלחה באלפי לקוחות.