מחיקת חובות בהוצאה לפועל

0
27
מחיקת חובות בהוצאה לפועל
קרדיט:קנבה

צבירת חובות גדולים ופתיחת תיק מצד הנושים בהוצאה לפועל אינה היום רק מנת חלקם של אנשים הנמצאים במצב כלכלי ירוד וגם לא של עבריינים שצברו חובות במרמה. היום לצערנו משפחות רבות ממעמד הביניים מתקשות לעמוד בכל ההוצאות והתשלומים. המדינה שינתה גישה בשנים האחרונות בהתייחסותה לחייב ומאפשרת היום להיכנס בתנאים מסוימים להליך של מחיקת חובות בהוצאה לפועל או בשמו המדויק: חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מדובר על תהליך מורכב אשר סופו מגיע רק לאחר כארבע שנים אך אם עומדים בכל התנאים מקבלים צו הפטר הפוטר את החייב מכל חובותיו ומאפשר לו לצאת לדרך חדשה.

איך נעשית מחיקת חובות בהוצאה לפועל?

ראשית, ישנם תנאים מסוימים לכניסה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי המאפשר מחיקת חובות בהוצאה לפועל. התנאים הם צבירת חובות בתום לב, חובות שאינם עולים על 800,000 ₪ בכלל ו 400,000 ₪ לנושה. בהגשת הבקשה לכניסה להליך צריך החייב לפרט מדוע הוא מבקש להיכנס להליך ולהוכיח שאכן אין ביכולתו לשלם את החוב במלואו. הגשת הבקשה באופן מקצועי חשובה ביותר כדי להיכנס להליך. לאחר הכניסה אליו נעשית בדיקה של יכולותיו הכלכליות של החייב, האם יש נכסים בבעלותו ובשלב זה מוטלות עליו הגבלות כמו עיכוב יציאה מהארץ, שלילת רישיון או עיקולים שונים. לאחר שלב זה הוא מקבל צו שיקום כלכלי הכולל צו תשלומים המותאם ליכולותיו וגם קבלת כלים להתנהלות כלכלית נכונה. החייב יצטרך להוכיח לאורך הדרך שהוא אכן משנה את התנהלותו הכלכלית, זאת לצד החזר התשלומים באופן מסודר. אם יעמוד בכל התנאים לאחר כארבע שנים יינתן צו ההפטר.

ליווי של עורך דין מומחה לאורך התהליך

מחיקת חובות בהוצאה לפועל בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי היא דרך אחת להסדרת חובותיו של אדם. אם מדובר על חוב שהוא יכול לעמוד בהחזרתו יש דרכים אחרות ומהירות יותר להסדרת הדברים כמו הגשת בקשה לצו תשלומים. בכל מקרה חשוב שכל מהלך יתבצע בליווי ומעורבות של עורך דין המתמחה בתחום הוצאה לפועל אשר ידאג לכך שהדברים יתבצעו מצידכם כפי שנדרש וכך תקבלו את כל הזכויות וההזדמנויות שישנן.

המרכז הארצי לזכויות החייב מלווה חייבים רבים ומסייע להם להגיע למצב של מחיקת חובות או הסדרתם בהוצל"פ וכמובן הסדרת חובות מכל סוג שהו כדי לסיים את הסבל היום יומי. מוזמנים ליצור קשר.