מי נחשב מומחה זר?

0
32
קרדיט canva

כאשר מדובר על עובדים זרים, לרוב הכוונה תהיה לעובדים בעבודות פיזיות כמו בבניה או בחקלאות  או לחילופין בענף הסיעוד. עם זאת, תחת ההגדרה של עובדים זרים נמצא סוג ייחודי של עובדים: מומחים זרים. לא בקלות אדם יכול להיחשב מומחה זר ולקבל אשרת עבודה תחת הגדרה זו. מדינת ישראל הגדירה מספר קריטריונים ברורים להגדרת מומחה זר מלבד חריגים. הוא יכול להיות מנהל או נציג בכיר של חברה בינלאומית הפועלת בארץ ועבודתו נדרשת לפעילות התקינה של החברה בישראל, מנהל בחברת תעופה או חברת ספנות זרה הפועלות בארץ, חוקר או מרצה במוסד להשכלה גבוהה, בכיר בתחום היהלומים אשר הוזמן ע"י המפקח על התחום בארץ, צלם זר או עיתונאי שהוזמן ע"י לשכת העיתונות הממשלתית. החריגים צריכים לענות על שני תנאים: רמת מומחיות שאין בארץ באותו תחום והוכחה שאותו ידע הוא חיוני לפיתוח התחום בארץ וגם רמת שכר הגבוהה פי שניים ויותר מהשכר הממוצע במשק (שכר מומחים)

פעולות הנדרשות מן המעסיק להזמנת המומחה

קבלת אישור למטרת העסקת מומחה זר מורכבת משני שלבים. השלב הראשון  הוא קבלת היתר להעסקת המומחה הניתן מטעם מינהל שירות למעסיקים ועובדים זרים. הבדיקה האם לתת את ההיתר או לא נעשית לפי הגדרתו של מומחה זר אותן ציינו. השלב השני הוא קבלת אשרת עבודה ושהיה מסוג 1B מומחה (הנבדלת מאשרת עבודה לעובד זר שאינו מומחה) והיא מקנה למומחה אפשרות לעבוד ולשהות בישראל למשך חמש שנים ושלושה חודשים. בהגשת הבקשה להיתר יידרש המעסיק למלא בקשה בה יפרט את מטרתה ויצרף מסמכים שונים כמו תצהיר המעסיק, תדפיס מעודכן של פרטיו ועוד.

הגירה לישראל- איך עושים את זה?

הגירה לישראל יכולה להיות פשוטה יחסית או מורכבת, הכל תלוי בדתו של המבקש להגר. בתור מדינת העם היהודי, מדינת ישראל מקבלת כל אזרח זר שהוא יהודי ומבקש להגר. הוא יקבל במהירות יחסית מעמד אזרח. הדבר שונה מאוד כשמדובר על אדם שאינו יהודי. הדרך השכיחה יותר עבור אדם שאינו יהודי להגר הוא כאשר יש יש לו בן/ בת זוג ישראלים. עם זאת, גם אז מדובר על דרך לא קלה וארוכה. הזוג יצטרך להוכיח רצינות והמשך הקשר במשך מספר שנים כדי שבן הזוג שאינו ישראלי יקבל מעמד תושב קבע ולאחר מכן אזרח. כדאי מאוד לפנות כבר בתחילת התהליך אל עורך דין הגירה לישראל שיסייע בכל שלב.