מתי ואיך כדאי לתבוע את משרד הביטחון?

0
47
קרדיט canva

הגשת תביעה כנגד משרד הביטחון עולה על הפרק במקרים בהם השירות הצבאי גרם לפציעה גופנית או נפשית כולל נכות. תביעה נגד משרד הביטחון יש להגיש בליווי של עורך דין מומחה דיני צבא עם ניסיון רלוונטי. על עורך הדין להיות בקיא בדיני צבא, להכיר היטב את המערכת הצבאית, להיות מודע לזכויות של הנפגעים ולפעול לגיבוש תיק מבוסס באמצעות עדויות, רופאים מומחים, פסיכולוגים ושאר בעלי מקצוע רלוונטיים. מטרת הגשת התביעה כנגד משרד הביטחון היא הכרה בנכות שנגרמה לטובת קבלת פיצוי והטבות לנכי צה"ל. את התביעה יש להגיש כמה שיותר מהר (סמוך ככל האפשר למועד השחרור). החוק מאפשר הגשת תביעות בגין פגיעות בריאותיות שהתרחשו במהלך השירות הצבאי בתוך 3 שנים מיום השחרור. חשוב לציין שקיימים מקרים חריגים בהם נשמרת לנפגעים הזכות להגיש תביעה גם לאחר חלוף 3 שנים מהשחרור

תביעה נגד הצבא לפיצוי על נכות נפשית

מראות קשים ומצבי לחץ שהחיילים נחשפים אליהם במהלך השירות הצבאי עלולים לגרום לפוסט טראומה שמובילה לנכות רגשית. סממנים של פגיעה נפשית עשויים להופיע כבר במהלך השירות, מיד לאחר השחרור או מספר שנים לאחר מכן. תביעה נגד משרד הביטחון לקבלת פיצוי בגין פגיעה נפשית נדרשת במקרים של פוסט טראומה, סכיזופרניה, OCD ופגיעות נוספות. על מנת לקבל את הפיצויים על החייל הנפגע להוכיח קשר ישיר בין הנכות הנפשית לבין השירות הצבאי. חובת ההוכחה מוטלת על הנפגע. הקושי להוכיח את הקשר הישיר עלול להוביל להליך משפטי ממושך ומתיש, אך אין משמעות הדבר שאתם צריכים לוותר על הזכות שלכם לפיצוי בגין הנכות הנפשית.

תביעות כנגד משרד הביטחון במקרה של פגיעה בתאונת דרכים

כל פציעה שהתרחשה במהלך השירות הצבאי וגרמה לנכות מצדיקה תביעה נגד משרד הביטחון. הנפגע רשאי לקבל מעמד של נכה צה"ל ובהתאם גם פיצוי כספי. נפגעים בתאונות דרכים בשירות סדיר, קבע ומילואים רשאים לתבוע את משרד הביטחון בגין הפגיעה. הגשת התביעה מתבצעת בהליך דומה לזה של הגשת תביעה במקרה של תאונה באזרחות, על הנפגע לאסוף מידע, לתעד, לחפש עדויות, לשמור קבלות, להציג מסמכים רפואיים. ההבדל הוא שבמקום להגיש את התביעה לפיצוי אל חברת הביטוח של הרכב הפוגע, התביעה תוגש אל משרד הביטחון.

נפגעי צה"ל אינם פונים לביטוח לאומי מבלי להתייעץ עם עורך דין

פנייה אל הביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות או כל פיצוי כספי אחר בגין הנכות עלולה לחסום בעבורכם את האפשרות לקבל מעמד של נכה צה"ל. גם כאשר נציגי הביטוח הלאומי טוענים שלא תהיה כל בעיה להגיש תביעה בעתיד נגד משרד הביטחון, אתם תהיו חכמים יותר ולא תבצעו כל פעולה מבלי להתייעץ עם עורכת דין ריקי ישי שמתמחה בדיני צבא, תיקים פליליים צבאיים ותביעות כנגד משרד הביטחון.