עיצוב מטבח – גם יפה וגם אופה

0
350
מטבח כפרי עץ
מטבח כפרי עץ

מטבח הוא אחד האזורים החשובים בבית. הוא ממלא פונקציות רבות הקשורות הן לביצוע העבודה עצמה והן לאירוח או שהייה. לכן המטבח צריך להיות כמו שאמרנו- גם יפה וגם אופה. מיקומו כחלק מהחלל והיותו פתוח מגלה אותו לעיני כל כבר עם הכניסה לבית ולנמצאים בסלון או בפינת האוכל מחייב את השילוב בין נוחות עבודה לעיצוב. מטבח כפרי עץ הוא אחת הבחירות הבולטות במיוחד בישראל. היותנו מדינה החמה עם אנשים חמים באה לידי ביטוי גם בעיצוב. מטבח בסגנון כפרי העשוי מעץ, חומר המשדר מיד חמימות וביתיות היא הבחירה הטבעית של רבים. עם זאת היום אפשר לשלב בין הכפריות לבין המודרניות באמצעות משחק בין צבעים, חומרים ואלמנטים שונים.

אי של מודרניות בתוך הכפריות

כאמור, אלמנטים מסוימים יכולים להכניס מודרניות בתוך הכפריות. אי הוא אחד האלמנטים האלה. אי במטבח כפרי יכניס מודרניות כי עצם העובדה שישנו אי כבר יש בכך אלמנט מודרני, גם אם עיצוב האי תואם את הסגנון הכפרי ועשוי אף הוא מעץ. כדאי שהאי יתאם בסגנון העיצוב שלו את יתר המטבח כדי שלא יראה זר אלא ישתלב בהרמוניה. אי מספק עוד שטח עבודה וגם עוד שטח אחסון מה שיהפוך את המטבח לצפוף פחות, יותר מרווח ופונקציונלי יותר, מאפיינים של מטבח מודרני. כך למעשה המטבח יהיה כפרי מבחינת העיצוב עצמו אך מודרני בפונקציונליות ובתכנון החכם שלו.

כפרי הוא לא צבע עץ קלאסי

כשחושבים על מטבח כפתרי מיד עולה תמונה של מטבח כפרי מאוד בסגנון רטרו, מטבח העשוי עץ מלא הכולל שלל אלמנטים ופריטים בסגנון רטרו. היום עיצוב מטבחים הוא סקאלה שלמה בין הכפרי האותנטי בסגנון רטרו למודרני- הייטקי. יש הרבה אמצע ושילובים ומשחקים בין הכפריות למודרניות. למשל, מטבחים מעוצבים בלבן יכולים להיות גם מודרניים וגם כפריים. מודרני ולבן מתקשר באופן טבעי, במיוחד אם ישנו גם שחור. כפרי ולבן נראה אולי מנוגד אך ישנם מטבחים כפריים רבים שהצבע השולט הוא לבן. גם עץ יכול להיות צבוע לבן כך שהמרקם משדר כפריות והצבע סגנון מודרני. לסיכום, מטבח כולל בתוכו רכיבים ואלמנטים רבים. משחק בין סגנונות עיצוב שונים, שמירה על תכנון חכם ונוח לצד חופש עיצובי הם המאפיינים של המטבח שלהיום, כפרי או מודרני.