פנימייה לנוער בסיכון

0
138

נוער בסיכון הם ילדים או בני נוער שחיים בתנאים אשר מסכנים את ביטחונם האישי ואת התפתחותם התקינה. הגורמים שיכולים להביא ילדים ובני נוער לסיכון הם: מצב סוציו-אקונומי נמוך, משברים חברתיים ומשפחתיים, הגירה, מעברי מסגרות רבים, מוגבלויות או לקויות למידה ומחייה בסביבה בעלת תנאים מסכני חיים ועוד. כל אלו מובילים לשימוש גובר בחומרים ממכרים, להתנהגויות סיכוניות ולפשיעה. על מנת לאפשר לנערים בסיכון עתיד טוב יותר, חשוב ליצור סביבה תומכת ובטוחה עבורם. ישנם מענים רבים לנוער בסיכון, כאשר הבולט מבניהם הוא פנימייה לנוער בסיכון. מעון רמות מאפשר לנערים ונערות בסיכון להשתלב במגוון רחב של מסגרות טיפוליות, בכדי לסייע להם לממש את הפוטנציאל הטמון בהם ולקדמם לחיים עצמאיים.

פנימייה לנוער בסיכון כמענה הוליסטי

במסגרת של פנימייה לנוער בסיכון ניתן מענה התואם לצורכי הנערים וליכולתם האישית. בתהליך שיקום הדרגתי שאורך כשנה וחצי, הנערים מלווים בכל רגע נתון על ידי צוות מקצועי שבונה תוכנית טיפולית אישית לכל נער, כאשר השאיפה היא שהמסגרת הטיפולית תעניק מענה הוליסטי שיכלול מגוון רחב של תחומים ויקדם את הנערים אל עבר ניהול שגרת חיים ותעסוקה באופן עצמאי. תחילת התהליך הטיפולי כולל ליווי צמוד ומפגשים שבועיים עם עובדת סוציאלית וגורמי טיפול נוספים, במידת הצורך. ובהמשך הצוות המקצועי עוזר לנערים להשתלב במסגרות בתי ספר תואמות, כמו ברנקו וייס. כך, כל התקדמות של הנערים בתהליך הטיפולי, מובילה אותם עוד צעד אחד קדימה לעבר ניהול חיים עצמאיים.

הצבת גבולות ברורים

נערים בסיכון מגיעים פעמים רבות מסביבות פוגעניות ומסוכנות שגורמות להם להתנהל בצורה חסרת אחריות וללא גבולות. הצבת גבולות לילדים ונערים מאפשרת ליצור וודאות גם במצבים מורכבים. כאשר לנער אין גבולות, הוא מרגיש חשוף, לא בטוח ונוטה להתנהלות מסוכנת. כאשר מגדירים לילד או לנער מה מותר ומה אסור, בעצם יוצרים לו מסגרת ברורה שבתוכה הוא יכול להרגיש מוגן ובטוח. פנימייה לנוער בסיכון היא אחת מהמסגרות הדורשות והנוקשות ביותר, וזאת על מנת ליצור וודאות בחייהם של הנערים.  כבר שנים רבות מעון רמות מפעיל מסגרות שונות שתכליתן לתת מענה לנוער בסיכון. המקצועיות, הסובלנות והרגישות על פיהם פועלים הצוותים המקצועיים מעוררים השראה ומהווים דוגמה למסגרות הטיפול השונות.