שימוע לפני הגשת כתב אישום

0
304
עורך דין צווארון לבן
freepik קרדיט

הליך של שימוע הוא זכות שעומדת לחשוד בעבירת פשע (עבירה שעונשה הוא עד 3 שנות מאסר) וזאת בתנאי שהחשוד אינו עצור עד תום ההליכים והינה זכות שבשיקול דעת של התביעה, בעבירות של חטא ועוון (עבירת עוון היא עבירה שהעונש בגינה הוא עד 3 שנות מאסר ועבירת חטא היא עבירה שהעונש בגינה הוא עד 3 חודשי מאסר). קיימים מקרים בהם, מסיבות שונות, הוגש נגד החשוד כתב אישום וזאת למרות שהוא לא קיבל הודעה על זכותו לשימוע (מכתב יידוע על זכות לשימוש). במקרים אלה, ניתן לטעון כי יש לבטל את כתב האישום שהוגש, בשל פגם זה, ואכן קבלת טענה על ידי בית משפט בדבר אי קיום זכות שימוע טרם הגשת כתב אישום, הובילה, במקרים לא מעטים, לביטול כתב אישום לאחר שהוגש. אולם, בעניין זה אין עדיין אין הלכה מחייבת ולכן, לעיתים בוחרים בתי המשפט השונים, במקום לבטל את כתב האישום – להורות על קיום שימוע בדיעבד. זקוקים לעורך דין צווארון לבן? צלצלו 03-9158500

שימוע לפני הגשת כתב אישום – ביטול כתב אישום במקרה שלא נערך שימוע

לפיכך, בין אם מקבל החשוד מכתב יידוע על זכותו לעריכת שימוע לפני הגשת כתב אישום או מכתב יידוע לפי סעיף 60א' לחוק סדר הדין הפלילי כי התיק בעניינו עבר לפרקליטות או לתביעה המשטרתית, ובין אם החשוד לא קיבל מכתב כזה, יש לפנות בהזדמנות הראשונה לעורך דין פלילי שמומחה בעניינים אלה, לשם בחינה מקצועית של הדברים על מנת לקבל טיפול מקצועי. לעיתים יוכל עורך הדין לפנות אל הרשות התובעת, טרם הגשת כתב אישום, ולבקש לקיים שימוע וזאת גם בעניין חשוד שלא עומדת לו זכות לשימוע. באופן זה יהיה ניתן להגדיל משמעותית את הסיכוי למנוע הגשת כתב אישום, או לבחון בשימוע הסדר טיעון מקל (בכפוף להסכמת החשוד), בהתאם לנסיבות המקרה.

ליווי מקצועי עושה את כל ההבדל

פנייה לצוות המקצועי של משרדנו, מנשה – רון עורכי דין, תבטיח קבלת ליווי נכון ומקצועי וחתירה להשגת התוצאה הטובה ביותר בכל מקרה ומקרה בהליכים חשובים אלה.