ביטול כתב אישום

0
58
קרדיט: Canva

שלב החקירה במשפט הפלילי מטרתו היא קבלת החלטה האם יש מקום להגשת כתב אישום כנגד החשוד או האם לסגור את התיק עקב אחת העילות: חוסר אשמה, חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. .לאחר ההחלטה כי יש מקום להגשת כתב אישום עובר הטיפול בתיק מאגף החקירות של המשטרה אל אגף התביעות או פרקליטות המדינה (תלוי בחומרת העבירה). עדיין, גם לאחר שהוחלט על הגשת כתב אישום הדברים אינם סופיים. עורך דין פלילי בעל ניסיון רב אשר מייצג את החשוד/ נאשם יכול להביא לכדי ביטול כתב אישום בשלבים שונים של התהליך.

ביטול כתב אישום בעקבות שימוע

כאשר מדובר על עבירה בדרגת פשע, שהיא דרגת החומרה הגבוהה ביותר, אחת מזכויות הנאשם הקבועות בחוק היא לעבור שימוע לפני הגשת כתב אישום. זו למעשה תחנת היציאה האחרונה עבורו לפני שהדברים עוברים לטיפולו של בית המשפט והנאשם עומד לדין. החשוד אמור לקבל מכתב יידוע לגבי ההחלטה להגיש כתב אישום כנגדו וגם הזמנה לשימוע. בשימוע יש הזדמנות נוספת להביא לכדי ביטול כתב אישום. הצגת ראיות נוספות או העלאת טיעונים שסותרים את הכתוב בכתב האישום יכולים להביא לכדי ביטול כתב האישום בכלל או לשינוי סעיפי האישום לסעיפים קלים יותר.

איך ניתן לבטל את כתב האישום ללא שימוע?

כאשר מדובר על עבירות חטא או עוון שהן נמוכות מפשע לנאשם אין זכות לעבור שימוע בו הוא יכול להשמיע את דבריו. עם זאת, גם בעבירות אלה ניתן לנסות ולשכנע שיש מקום לבטל את כתב האישום. ככל שתהיה פניה של עורך הדין מוקדם יותר, כך יש סיכוי טוב יותר שאכן יוחלט על ביטול כתב האישום. כדאי לפנות לקצין החקירות עוד לפני העברת התיק לתובע כדי לשכנע שיש מקום לסגור את התיק. גם לאחר העברת התיק לתובע ישנן דרכים לעשות זאת ע"י שכנוע התובע שאין די ראיות להרשעתו של הנאשם, שכנוע שאין עניין לציבור בהעמדת הנאשם לדין או שניתן להגיע להסדר מותנה מחוץ לבית המשפט. גם במצב בו מגיע לנאשם שימוע אך הוא לא קיבל מכתב יידוע ולא הוזמן לשימוע יש בכך עילה לביטול כתב האישום.

עו"ד שקמה אדרי היא בעלת ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים במשפט הפלילי בסוגים שונים של עבירות ולאורך כל התהליך. היא הצליחה גם במקרים מורכבים מסוימים להביא לכדי ביטול כתב אישום. מוזמנים ליצור קשר.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

 טלפון ליצירת קשר: 054-5238646.