מדרס ביו מכני

0
68
קרדיט CANVA

מדרס הוא אביזר המוחדר בתוך הנעל על מנת לספק נוחות הליכה או תמיכה לאזורים שונים בכף הרגל. מדרסים ביו מכאניים נוקשים ומותאמים באופן אישי לכף הרגל על מנת לשמור על מיקומה התקין בעמידה או בהליכה. המונח מדרס ביו מכני הוא שילוב של שתי מילים: "מכניקה" – המתייחסת לכוחות המתרחשים על עצם, ו"ביו" – המתייחסת לגוף. לפיכך, המונח מתייחס לכוח הפועל על מבנה ביולוגי ומשפיע עליו. חברת סטרייד אורטופדיה בע"מ הגדירה למטרה לעזור לכל הדורש בתחום הריצה וההליכה, ומתחייבים לציוד האורטופדי הטוב ביותר.

באילו מצבים משתמשים עם מדרס ביו מכני?

מדרס ביו מכני יכול לשנות באופן פעיל את אופן חלוקת המשקל של אדם בעמידה, בריצה או בטיול. מדרסים אלה יכולים ליצור קשת לסוליית כף הרגל שטוחה או לאזן עצמות שנעו יתר על המידה בכיוון אחד בכף הרגל, ומשלימות את המיקום הטבעי הגלום במבנה הפיזיולוגי של כף הרגל. כדי לקבוע מי יכול להפיק תועלת מאורטוטיקה ביו-מכאנית, יש להיות מודעים ליישומים השונים שלה. מדרס ביו מכני מיועד להתאים למגוון רחב של פגמים מבניים בכף הרגל. הסוג הראשון מכונה דפורמציה– מבנה לא תקין של כף הרגל שנגרם על ידי תורשה, מחלות או שימוש ממושך בנעליים שהביאו לשינויים מבניים. המדרס משמש למתן תמיכה באזור הבעייתי של כף הרגל ולהתאמה למבני כף הרגל השמאלית והימנית של המטופל. סוג נוסף של פגם הוא גמישות יתר בכף הרגל, הקשורה לעיתים קרובות לפלטפוס. במקרה זה, קשת כף הרגל יכולה להתפתח בזווית נמוכה מדי, בהשוואה לקשת בכף הרגל ללא פלטפוס.

היתרונות של שימוש באורטוטיקה ביו-מכאנית

מדרס ביו מכני מציע יתרונות רבים. אורטוטיקה ביו-מכנית היא בדרך כלל דורשת התאמה מדויקת לכף הרגל של המטופל. הקשיחות של המדרס מספקת יתרונות רבים על פני מדרסים רגילים, כולל, בין היתר:

שינוי ביומכני בתנועת כף הרגל מחייב שליטה בתנועת מפרק כף הרגל. ניתן להקל על בעיות מסוימות בכף הרגל, על ידי שימוש במדרסים ביומכניים להגבלת תנועת המפרק.

מטופלים בעלי משקל עודף, בין אם בגלל מבנה גוף גבוה או השמנת יתר, יכולים להפיק תועלת רבה ממדרסים אלו. הם אלו יכולים למנוע את קריסת כף הרגל תחת משקל הגוף ויספקו תמיכה משופרת לגוף. כך, נוכל להימנע מפגיעה בכף הרגל ולשמור על תפקוד תקין לאורך זמן.

מדרסים ביו מכניים יוכלו לרפא ולתמוך במבנה כף הרגל גם אם היא עברה שינויים מבניים משמעותיים. בשל השינוי המבני, בניגוד למדרסים גמישים, המדרסים הביומכניים אינם נשחקים בקלות, ומאלצים את כף הרגל למצב הנכון.

אם אתם זקוקים למדרסים מותאמים אישית  לא תמצאו מקום טוב יותר מסטרייד אורטופדיה בע"מ.