הכל אודות ייעוץ גנטי

0
478

אם יש החלטה אחת משמעותית שמשנה את החיים בצורה בלתי הפיכה, היא ההחלטה להביא ילד לעולם. אומנם זה נכון שברוב המקרים הכול מסתיים על הצד הטוב ביותר, אך לצערנו הרב, למרות כל הבדיקות שעושים היום במהלך ההיריון, עדיין נולדים ילדים עם מחלות ועם פגמים גנטיים שונים. לכן, אם גם אתם נמצאים היום בשלב שבו אתם מתכננים היריון, אל תוותרו על ייעוץ גנטי. הייעוץ הזה יכול לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי עתיד ההיריון והעובר, מה שישפיע כמובן על חיי המשפחה שלכם ללא הכר. תוהים איפה כדאי לקבל ייעוץ כזה? מחפשים את הכתובת הטובה ביותר? פנו אל פרופ' ציפי פליק-זכאי, מנהלת המכון לגנטיקה של האדם במרכז הרפואי לגליל בנהריה, עוד היום ותראו שלא תצטערו על כך בהמשך הדרך.

למי כדאי להגיע ולקבל שירותי ייעוץ גנטי?

ראשית, כל מי שרוצה מוזמן להגיע לקבלת ייעוץ גנטי. שנית, כדאי לדעת שיש מצבים שבהם הייעוץ הזה יכול להיות קריטי, כמו למשל:

  • זוגות שנולד להם ילד עם מחלה גנטית כזו או אחרת
  • מצבים שבהם חלק מבדיקות ההיריון לא תקינות או מעוררות חשד
  • ליקויי פוריות
  • זוגות לפני טיפולי IVF

בנוסף, גם זוגות שרוצים לעשות בדיקת מי שפיר, או בדיקת סיסי שליה מוזמנים להגיע ולקבל ייעוץ אישי בתחום הגנטי. כדאי לדעת שגם בשלבים שבהם ההיריון נמצא רק בתכנון, הרי שהייעוץ הזה יכול להיות משמעותי ביותר להמשך הדרך ולקבלת ההחלטות הנכונות.

האם ייעוץ כזה עולה הרבה?

בהחלט אפשר להבין אתכם אם אתם תוהים לגבי המחיר, כי זה ברור שאם אתם פונים לקבלת ייעוץ גנטי פרטי, המחיר יהיה בהתאם. יחד עם זאת, כדאי לדעת שהיום המחירים הרבה יותר נוחים מאשר בעבר, שכן יש היום גם יותר מקומות ומרכזים רפואיים שבהם תוכלו לקבל ייעוץ כזה. בנוסף, חשוב להבין: הייעוץ הזה הוא בעל משקל משמעותי ביותר להמשך החיים שלכם במצבים מסוימים. לכן, אם יש משהו שלא כדאי להתפשר עליו, לוותר עליו או לחסוך בו, זה הייעוץ שתוכלו לקבל בנושא הגנטי.