כיצד נימנע מסכסוכי ירושה?

0
249
עו
credit: pixabay

ככל שאדם לא הותיר אחריו צוואה, יחול על עזבונו חוק הירושה המחלק את רכושו בין שאריו. ברוב המקרים, 50% יועברו לבת הזוג ואילו השארית תחולק בין הצאצאים באופן שווה. עם זאת, לעתים קרובות הדברים לא יתנהלו כל כך בקלות. למרבה הצער, לא פעם קמים קרובי משפחה שמרגישים שנעשה להם עוול או שקופחו. החוק הישראלי מאפשר לכל אדם להגיש התנגדות לצו ירושה וברוב המקרים, צעד זה יהווה יריית פתיחה לתחילתו של סכסוך מר. לכן, בדיוק כמו שפונים אל עורך דין חובות כשנפתח נגדנו תיק להוצאה לפועל, כך עלינו לפנות לעורך דין המתמחה בירושות כדי שייצג אותנו מהשלב הראשון בו מוגשת הבקשה לצו ירושה.

הטעמים להתנגדות הם רבים ומגוונים

למעשה, ישנם לא מעט מקרים בהם עשויים נהנים להתנגד לירושה גם כשקיימת צוואה. במקרים אלו, תעמוד במוקד טיעוניהם של המתנגדים הטענה כי הצוואה אינה תקפה או כי סעיפיה נוסחו תחת הפעלת לחץ בלתי סביר או בלתי הוגן על המנוח. מדובר בדיונים מורכבים ביותר הדורשים בקיאות רבה. לכן, התערבותו של עורך דין לענייני צוואה מהרגע הראשון יכולה להיות קריטית. בראש ובראשונה, חשוב לנסח את הצוואה מלכתחילה בסיוע עורך דין שיערוך את סעיפיה באופן חד משמעי וברור. לאחר מכן, במהלך הגשת הבקשה לצו לקיום הצוואה, ליווי איש המקצוע שלך יסייע להימנע ממחלוקות וליישב אותן לפני שייצאו מפרופורציות.

הכול מתחיל ונגמר במענה המקצועי הנכון

דיני ירושה הם מהתחומים המורכבים והטעונים ביותר אמוציונאלית בסדר הדין האזרחי. הבקיאות והידע המשפטי של עורך הדין שלך הם שיקבעו כיצד יסתיים התהליך. רן שדה, נוטריון, עו"ד תכנון ובניה, חובות וירושות, צבר לאורך השנים ידע עשיר בתחום הירושות והצוואות וייצג משפחות בתיקים מורכבים. את כל הניסיון הזה, הוא מעמיד כעת לרשותך ומסייע לך לנהל תהליך מיטיב, מכבד ובמינימום מחלוקות מיותרות. כדי ללמוד על מגוון שירותי המשרד, על ניסיונו המקצועי של עו"ד שדה ועל כל האפשרויות העומדות לרשותך, כל שעליך לעשות הוא רק להתקשר עוד היום למספר הטלפון 074-7691482.