טראומות – האם אפשר לגעת בהן, לטפל בהן ולחיות לצידן?

0
74
קרדיט canva

כולנו חיים בסביבת אנשים, שכן אנחנו יצורים חברתיים מטבענו. לכאורה זה נדמה כאילו אנחנו יודעים הרבה על האנשים שאנחנו פוגשים כל יום בעבודה או במכון הכושר. עם זאת, בפועל מסתובבים על ידינו, בכל מקום ובכל מסגרת, אנשים שסובלים מטראומות קשות. על פניהם של חלקם רואים זאת ובמקרים אחרים יש מי שמצליח להסתיר את העניין. מה שמשותף לכל הטראומות, זה שהן נותנות את אותותיהן. אי אפשר להתעלם מהן, כי אפילו כשמדחיקים אותן, הן צצות ועולות. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות עם הדברים, וזה נכון בין אם מדובר על טיפול בטראומה מינית ובין אם מדובר על טיפול בכל טראומה אחרת. טיפול בטראומה מינית, יכול לשפר את איכות החיים בצורה משמעותית. אומנם אין כוחו של טיפול כזה להחזיר עטרה ליושנה ולמחוק את מה שקרה בעבר, אך הוא יכול לשפר את העתיד.

החשיבות של פניה לקבלת עזרה מקצועית ומסודרת

בין אם מדובר על טיפול בהלומי קרב ובין אם מדובר על טיפולים בטראומות אחרות, יש חשיבות לשאלה כיצד אנחנו מטפלים בעניין. יש מקרים שבהם טיפולים פסיכולוגיים או שיחות יכולים לסייע. יחד עם זאת, יש גם הרבה מאוד מקרים שבהם הטראומה קשה ועמוקה יותר. לכן חשוב לדעת שקיימים היום סוגים שונים של טיפול בהלומי קרב. הרבה פעמים לתקופות מסוימות הטיפול יכול לכלול גם תרופות, ורצוי מאוד להיעזר באופציה הזאת במידת הצורך. כמובן שכדי לקבוע איזה טיפול יכול להיות הכי יעיל בכל מצב, צריך לאבחן כל מקרה לגופו. יש לפנות אל צוות רפואי מקצועי שיוכל לבצע את האבחן, לנתח את תוצאותיו וגם להמליץ על הטיפול המתאים.

בחירת צוות רפואי – איך עושים את זה?

חשוב מאוד לא רק לטפל בדברים, אלא גם לעשות זאת בצורה נכונה. לכן, בין אם מדובר על טיפול בתחלואה כפולה ובין אם מדובר על טיפולים נפשיים אחרת, יש לבחור צוות מתאים. איך נראית הסביבה שבה אתם עומדים לעבור את הטיפול? והאם המרכז שאליו אתם פונים לקבלת הטיפול ידוע, מקצועי ומנוסה? תוכלו לקרוא חוות דעת שונות אודות טיפול בתחלואה כפולה שאנשים אחרים עברו. בצורה כזאת יהיה לכם יותר קל לבחור את המקום הנכון מבחינתכם לשיקום ולטיפול נפשי. חשוב לזכור שלא כדאי לדחות את התחלת הטיפולים בבעיות נפשיות שונות. בעיות מהסוג הזה לא נעלמות להן ככה סתם בוקר אחד ולכן רצוי לטפל בהן בצורה מעמיקה, יסודית וכמה שיותר מהר.