מרכז יום לטיפול בהתמכרויות

0
67
קרדיט - Canva

אנשים שנקלעו לנסיבות מורכבות בחייהם בגלל ההתמכרויות שלהם עשויים למצוא עזרה דרך מרכז יום לטיפול בהתמכרויות. הדבר נכון לגבי סיוע בכל סוגי ההתמכרויות. כל מטופל יקבל טיפול ייחודי למחלתו, דרישותיו ואישיותו. ניקוי רעלים הוא חלק מהתהליך, אך חשובה גם הימנעות מהישנות. אם אתם מחפשים מידע על טיפול בהתמכרויות, מרכז ניקה ישראל הם הכתובת עבורכם.

כיצד מתנהל מרכז יום לטיפול בהתמכרויות?

בדרך כלל עובדת סוציאלית מומחית מפקחת על תכנית יום לטיפול בהתמכרויות דרך מרכז יום לטיפול בהתמכרויות. בעוד שכולם בצוות מודאגים מהתוצאה, הם עובדים היטב יחד כדי לפתור בעיות התמכרות קשות של המטופלים, ומנסים לסייע להם בכל דרך. ברוב המקרים מעורבים גם קרובי משפחה של המטופלים, כדי להעניק למטופל את הסביבה החמה והתומכת גם מעבר לשעות השהות שלו במרכז. רוב הטיפולים ניתנים בשני שלבים. הראשון הוא הימנעות מוחלטת מהחומר או הפעילות הממכרת. תסמיני הגמילה של שימוש לרעה בסמים ואלכוהול כוללים הזעה, לב דופק, חוסר שינה ועוד. לאחר השלמת השלב הראשון, חלק מתוכנית הגמילה עבור המטופל כוללת מפגשים פרטיים וקבוצתיים לחיזוק הביטחון העצמי והמצב הנפשי הירוד. המטרה היא לשכנע את המטופל, מבחינה פסיכולוגית, שמכאן והלאה הדברים ישתפרו.

היתרונות המשמעותיים של מרכז יום לטיפול בהתמכרויות

כאשר המכור מגיע לקבלת סיוע דרך מרכז יום לטיפול בהתמכרויות הוא יקבל מנה לכל דרישותיו ובמקביל ילמד דברים חדשים שיעזרו לו להתמודד עם ההתמכרות שלו, כמו:

  • שליטה ביכולת לחיות חיים נקיים מחומרים והתנהגויות ממכרות.
  • שליטה במנגנוני התמודדות לא אלימים ושומרי חוק, כמו גם טכניקות לשמירה על קשרים בין אישיים חיוביים, הם כישורי חיים חשובים.
  • לוח הזמנים המתוכנן מאפשר להתנסות במודלים של נסיבות הדורשות התנהגות נורמטיבית, כגון עמידה בכללים, יוזמה, אחריות, שליטה עצמית וכיבוד סמכות ומגבלות.
  • במסגרת קבוצתית, מטפלים ומטופלים עשויים להתמקד בשיפור הקשרים שלהם זה עם זה ובעבודה דרך רגשותיהם על ידי דיבור ושיתוף בחוויותיהם.
  • עזרה בסוציאליזציה, דינמיקה משפחתית, סביבות עבודה וניהול זמן.

אם אתם מזהים אצלכם דפוסי התמכרות אל תחכו למחר! לקבלת סיוע מקצועי של צוות המומחים של מרכז ניקה ישראל, צרו קשר כבר עכשיו!