כל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים שיפוצים

0
338
מטבח כפרי עץ
מטבח כפרי עץ

שיפוץ, בין אם זה שיפוץ מלא של דירה שקניתם או שיפוץ בכל סדר גודל של הבית בו אתם מתגוררים כעת, שיפוץ של משרד חדש או של העסק, דבר אחד בטוח- כל שיפוץ דורש תכנון ועבודה בצורה חכמה, מהרגע שהרעיון לשיפוצים רק עולה, דרך מציאת אנשי מקצוע לעבוד איתם: מהנדס ואדריכל אם צריך, קבלן שיפוצים ועוד ועד התנהלות נכונה בזמן שהשיפוץ כבר יצא לדרך ומתבצע. לכל אורך השיפוץ צריך להיות עם היד על הדופק, להיות ערניים ולשים לב למהלך העבודה. גם עם קבלן מקצועי יכולות להתגלות אי הבנות מבחינת אופן הביצוע ולכן גם אז צריך נוכחות שלכם, אבל לפני שמגיעים לשלבי הביצוע עצמם- איך כדאי להתנהל ולמה לשים לב?

לפני הכל- להבין עם עצמכם מהן המטרות

שיפוץ בית הוא כאמור שם כולל להרבה מאוד סוגי עבודות בהיקפים וסדרי גודל שונים. שיפוץ יכול לכלול שינויים חיצוניים או הרחבות הדורשים אישורים והיתרים או עבודות פנים בלבד. יתכן שיתבצעו עבודות תשתית כמו חשמל או אינסטלציה, עבודות גבס, שבירת קירות ובניה ועוד. לכן, חשוב קודם כל שתהיו מדויקים עם עצמכם, תבינו מה בדיוק אתם רוצים להשיג בשיפוץ, ומה מפריע לכם במיוחד. חשוב ליצור סדר עדיפויות כי תמיד יכולות להיות חריגות מהתקציב ואולי יהיה צורך לוותר על דברים מסוימים. כדאי לעשות סיבוב בין חנויות רלוונטיות כדי לראות מהן העלויות ועד כמה הדברים מתאימים לתקציב שלכם. לאחר שגיבשתם תכנית עם עצמכם, זה הזמן לפנות לאדריכל במידה וזה שיפוץ נרחב הדורש שינויים תכנוניים או למצוא קבלן שיפוצים.

בחירת הקבלן- המתכון להצלחה

בחירת קבלן שיפוצים בצורה נכונה וחכמה תחסוך לכם הרבה מאוד כאבי ראש. חשוב כמובן להשוות מחירים אך זה לא צריך להיות השיקול המרכזי, במיוחד אם זהו שיפוץ מקיף וגדול. ניסיון של הקבלן הוא קריטי, ורצוי לקבל עליו המלצות אם אפשר, ואם לא המלצות מאנשים שאתם מכירים- לקרוא עליו באינטרנט, להסתכל באתר שלו ולראות פרויקטים קודמים. בחרו קבלן המתמחה בסוג השיפוץ שלכם. אם לדוגמה מדובר על שיפוץ וילה, בחרו קבלן שמאחוריו לפחות כמה פרויקטים כאלה. חשוב לבדוק שהוא רשום בפנקס הקבלנים כדי לוודא שזהו קבלן מוכר. החוזה מול הקבלן צריך לכלול כתב כמויות כדי שהכל יהיה ברור ומובן. אנו ב TOMI,  חברת בניה וניהול פרויקטים נמצאים כאן בשבילכם בכל פרויקט ומאחורינו ניסיון של מעל עשרים שנה ולקוחות רבים מרוצים שישמחו לתת לכם המלצות.