משכנתא הפוכה – קבלת הלוואה למטרות שונות

0
96
משכנתא הפוכה
קרדיט:canva

משכנתא הפוכה נועדה לאנשים בגילאים מבוגרים אשר מתקשים בקבלת משכנתא רגילה. הסיבות לקושי נעוצים בעיקר בגלל סירובם של המוסדות הבנקאים לסידור כזה. מדובר על הלוואה שבה אין החזרים חודשיים. הנכס הקיים ברשותם משמש כביטחון למוסד הפיננסי המלווה. חברת "משכנתא יועצים" בניהולו של ידידיה רפאלוב עוסקת בתחום וניתן לקבל אצלה מידע רב.

משכנתא הפוכה נוטלים בנסיבות שונות ובגילאים מתקדמים. כך לטובת שיפוצים, לטובת עזרה לילדים, למימון טיול גדול ועוד. משכנתא זאת מתאימה מאוד לפנסיונרים ואנשים מבוגרים אשר בגלל גילם אינם יכולים לקבל משכנתא רגילה.  הבנקים והמוסדות החוץ בנקאיים נמנעים, במקרים רבים, לתת לאדם בגיל פרישה הלוואה גדולה אותה הוא יחזיר לאורך שנים, ולכן, הפתרון הזה מוצע. כדאי לדעת, כי לא כל מוסד פיננסי מסכים גם לסידור כזה וגם שהריביות המשולמות גבוהות, יחסית, לאלו הנלקחות במשכנתאות רגילות. מדובר על סוג של הלוואה אותה נוטלים בתאריך מסוים ואין עליה החזרים חודשים. בפועל, סכום הריביות המשולמות לאורך זמן מצטבר לקרן עד למקסימום שנקבע בהסכם. זוהי, למעשה, סוג של הלוואת בלון מתנפחת.

העמדת ההלוואה וחיסולה

הקמת ההלוואה נעשית לאחר הגשת בקשה למוסד הפיננסי, בדיקת מסמכים על דו"חות שמאי לטובת שעבוד הנכס ומסמכים אחרים. לאחר האישור יתחילו להצטבר הריביות לסכום הקרן. עם זאת צריך לדעת כי, ללווה תמיד שמורה האפשרות להחזיר כספים ממקורות עצמאיים. היא מחוסלת בשני מצבים. כאשר תם המועד שלה או כאשר, חלילה, הלווה או הלווים נפטרים. בשלב זה הדירה נמכרת והסכום שמתקבל משמש לחיסול ההלוואה והריביות שהצטברו לאורך השנים. במידה ונותרו כספים אזי הם מועברים ליורשים החוקיים.  לחילופין, יכולים היורשים לרכוש את הנכס המדובר.

שירות נאמן ומסור

חברת "משכנתא יועצים" בניהולו של ידידיה רפאלוב עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי. הוא מקיף וכולל מציאת מסלול הלווה מיטבי, ניהול מו"מ, הגשת מסמכים, מחירים נוחים ועוד. מנהלה הינו בעל ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים לאורך זמן ועוד. הוא ישמח לשרת אחרים.