עורך דין מזונות

0
82
עורך דין מזונות
קרדיט: קנבה

מזונות הם התחייבות כספית מחייבת משפטית שאחד מבני הזוג עשוי להידרש לשלם לשני במהלך ואחרי הליכי גירושין. מטרת המזונות היא לסייע לבן זוג שאינו משתכר או משתכר בשכר נמוך יותר, ולאפשר להם לשמור על רמת חיים קרובה לזו שחוו במהלך הנישואין. חוקי המזונות יכולים להשתנות באופן משמעותי וחשוב להיות מעודכנים בשינויים השונים. עו"ד מעיין סבג היא עורכת דין ידועה וותיקה בתחום ומסבירה במאמר זה על מזונות, סוג המזונות, וכיצד אפשר להתמודד עם ההליך המורכב הזה.

מהו חוק מזונות?

חוק המזונות נקבע בשנת 1972. החוק מכיר בעקרון ההדדיות בנישואין, לפיו שני בני הזוג תורמים לנישואין, בין אם זה באמצעות עבודה בשכר, משק בית או אמצעי תמיכה אחרים. לכן, אם נישואים מתפרקים, בן הזוג שהיה תלוי כלכלית עשוי להיות זכאי לקבל דמי מזונות כדי לסייע בשמירה על רמת חייהם. המזונות בישראל אינם מגדריים, כלומר גם גברים וגם נשים יכולים לתבוע אותם. עם זאת, חשוב לציין שהחוק נוטה להעדיף נשים, במיוחד אם יש להן ילדים, בשל נורמות חברתיות והיסטוריות. בתהליך זה עורך דין מזונות יתנהל מול בתי המשפט. בית המשפט שוקל גורמים שונים בקביעת הזכאות למזונות, לרבות:

  • משך הנישואין

נישואים ארוכים יותר מביאים לרוב לתשלומי מזונות גבוהים יותר, משום שבן הזוג התלוי עשוי להיות מחוץ לכוח העבודה לתקופה ממושכת.

  • מצבם הכלכלי של שני בני הזוג

המצב הכלכלי של שני הצדדים ילקח בחשבון. המצב הכלכלי כולל הכנסות, נכסים, חובות והתחייבויות פיננסיות.

  • הגיל והבריאות של שני הצדדים

בני זוג מבוגרים או חולים עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לקבל מזונות עקב כושר השתכרות מוגבל.

  • רמת החיים בתקופת הנישואין

בית המשפט ינסה לוודא שבן הזוג התלוי לא יסבול מירידה משמעותית ברמת החיים לאחר הגירושין.

  • משמורת ילדים

אם בן הזוג התלוי מקבל משמורת על הילדים, סביר להניח שסכום המזונות יהיה גבוה יותר כדי לתמוך בגידולם.

אתם לא לבד בתהליך הגירושין

התמודדות עם תביעת מזונות יכולה להיות התמודדות מאתגרת ומורכבת בעיקר בשל מגוון הפרמטרים והצעדים הכרוכים בתהליך. עורך דין מזונות המתמחה בתהליך זה יוכל להקל עליכם את ההתמודדות ולהביא לכך שהתוצאות תהיינה הוגנות ומתאימות לשני הצדדים.