שתיקה שווה זהב – כל מה שצריך לדעת לקראת חקירה משטרתית

0
230
קרדיט: Freepik

"אין לי מה להסתיר" – זהו ללא ספק המשפט המסוכן ביותר שנוכל להעלות על דל שפתינו בדרכנו לחקירה במשטרה. חשוב שנבין, מן הרגע שזומנו לחקירה באזהרה, אנו בגדר חשודים בפלילים. מרגע זה, כל דבר שנאמר יוכל לשמש כראיה נגדנו ולקבוע האם יוגש כתב אישום בענייננו. לעתים קרובות אנו נוטים להאמין שעצם היותנו חפים מפשע הופכת את האמת למדיניות הטובה ביותר. למרבה הצער, התוצאות בשטח מספרות סיפור אחר.  עו"ד אלון שליכטר ריכז עבורך כאן כמה נקודות שחשוב לדעת לקראת חקירה ומדגיש את החשיבות של ייעוץ לפני חקירה על ידי עורך דין פלילי בעל ניסיון.

לא עושים צעד אחד ללא ייצוג משפטי

אחת הזכויות הבסיסיות ביותר העומדות לרשותך במהלך חקירתך היא הזכות להיוועץ בעורך דין פלילי, או עורך דין צבאי כשמדובר בחקירת מצ"ח. חשוב שלא נוותר על הזכות הזו. בשלב הראשון, ייבחנו נסיבות האירוע לכאורה שבגינו זומנת לחקירה ותיערך שיחת הכנה מעמיקה בה ילמד אותך עורך הדין שלך כיצד יש להשיב, מתי מוטב לא לומר דבר ומה נדרש על מנת להימנע ככל הניתן ממעצרים מיותרים וכמובן – מהגשת כתב אישום. חשוב שנזכור, על קלות הראש שבחקירה ללא ייצוג, אנו עלולים לשלם בחירותנו.

המשטרה והפרקליטות, מכנים את ההודאה באשמה "מלכת הראיות". זהו עבורם המסלול הישיר לכתב אישום ולהרשעה. במדינה בה שיעור ההרשעות הגבוה ביותר במערב, מדובר בהימור מסוכן ביותר. לכן, סביר מאוד להניח שהיחידה החוקרת תפעיל עליך לחץ רב להודות או למסור את גרסתך. איומים בהסתבכות נוספת, הבטחה כי נשוחרר מיד לאחר שנודה ובדיית ראיות הקושרות אותך למעשה הן רק חלק מהטכניקות השגורות ביותר.

השירות החשוב ביותר שיעמוד לרשותך בימי חייך

עו"ד אלון שליכטר פועל מתוך אמונה אמיתית כי כל אדם הינו חף מפשע עד שתוכח אשמתו מעבר לכל ספק סביר. זהו המנוע הדוחף אותו לכל אורך התיק שלך ומאפשר לו להעמיד לרשותך את הכלים היעילים ביותר להוכחת חפותך. בין אם נחשדת בסחר בסמים או נהיגה תחת השפעת אלכוהול הצעד הראשון שלך מתחיל בפניה לייעוץ. עו"ד שליכטר זמין עבורך כעת במספר 054-6762373.