אתם מכורים? אל תתביישו לבקש עזרה!

0
91
גמילה מכדורים
קרדיט: canva

להבין שאתם כבר לא שולטים במצב ושאתם למעשה מכורים זו הבנה קשה. זה לא קורה ביום אחד, כי אם יש משהו שאפשר לומר על ההתמכרויות השונות בחיינו, הוא שהן ערמומיות. זה מתחיל בדרך כלל כניסיון, הופך להרגל ובסופו של דבר משתלט על חיינו. זה נכון שיש אנשים עם נטייה יותר גדולה להתמכרויות מאחרים, אך בפועל, סכנת ההתמכרות עורבת לכולנו. הבעיה היא שרוב ההתמכרויות הן הרסניות כי הן משתלטות עלינו. אנחנו מרגישים שלא נוכל לחיות בלי אותו חומר או בלי אותה התנהגות שאליה אנחנו מכורים. זה נשמע לכם מוכר? כדאי שתדעו: גמילה מקנאביס, או מכל דבר אחר, אפשרית. יחד עם זאת, גם במקרה של גמילה מקנאביס וגם במקרה של גמילה מחומרים אחרים, הגמילה עצמה היא תהליך לא פשוט. זה לוקח זמן ואתם חייבים להיות נחושים בדעתכם להיגמל, מה שמסביר מדוע כדאי להתחיל את התהליך כבר עכשיו.

האם טיפול בהתמכרות דורש עזרה?

מה שאתם באמת מכורים אליו זה אלכוהול? זה כבר מזמן לא מסתיים אצלכם בכוס יין אחת בסוף היום? חשוב להבין שגם במקרה של טיפול בהתמכרות לאלכוהול, לא פשוט לעשות את זה לבד. חלק מהמאפיינים של אדם מכור זה שהוא מתחבא. הוא מנסה להסתיר את הבעיה שלו וקשה לו לדבר עליה. הוא ממציא לעצמו אינספור תירוצים למה עליו להמשיך לשתות, לעשן או לבצע כל פעולה אחרת שקשורה להתמכרות. לכן, גם כאשר מדברים על טיפול בהתמכרות לאלכוהול אין ספק שעזרה מקצועית יכולה לעשות את ההבדל. זה נכון שבסופו של דבר המכור עצמו עושה את כל העבודה, אך בפועל, העזרה המקצועית שעוטפת אותו שומרת עליו ומכוונת אותו. לכן כדאי לדעת שקיימים בישראל מרכזי גמילה מקצועיים ביותר וזה המקום שאליו כדאי לפנות אם אתם סובלים מהתמכרות כזו או אחרת.

האם תהליך של גמילה יכול להיות מהיר?

ברור לכם שאתם צריכים לעבור גמילה מכדורים? בלי ששמתם לב הפכתם להיות מכורים לכדורים מסוגים שונים? אם כך, טבעי שתשאלו את עצמכם גם: כמה ארוך זה יהיה? כמה זמן לוקח להיגמל? והאם נצליח בתהליך הזה? גמילה מכדורים, כמו מכל דבר אחר, זה לא עניין פשוט. מדובר על תהליך שלוקח זמן כי יש לו רבדים שונים. קיים אומנם הרוב הפיזי, אך הרבה פעמים העניין המורכב יותר הוא הרובד הנפשי. לכן תהליכי גמילה בדרך כלל אינם מהירים, אך כשעושים אותם בצורה נכונה ומקצועית הם בהחלט יכולים להצליח.