לערוך את הבקשה להיתר בניה בעזרת איש מקצוע

0
149
הגשת היתר בניה
קרדיט: arc-the-hen.co.il

ישראל נחשבת מעצמה בכל הקשור להליך של הגשת היתר בניה, אמנם הצד הבירוקרטי איננו חזק אך אם כמות ההיתרים השנתית הייתה נאמדת באולימפידת הגשות היתרי בנייה, ככל הנראה שישראל הייתה קוטפת את המקומות הראשונים. אחת הסיבות לכך היא רמת החיים הנמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, אך לצד זאת גם מגוון רחב של מסלולי שדרוג ובנייה כמו התחדשות עירונית הכוללת פינוי בינוי, הוספת קומה/חניות וכוד. לכן במעמדים שכאלו מומלץ להתייעץ לא רק עם עורך דין לשם הכרה בתנאי המס השונים, אלא גם במשרד אדריכלים כמו אדריכלות חן, אשר מעניקה ליווי אישי ומקצועי לקבלת היתרי הבניה וגם הענקת פתרונות בנייה יצירתיים ומעולים.

הגשת היתר בניה-מה זה?

בנייה של כל בית בישראל, מוסד, פארק ואפילו בית ספר מלווה בלא מעט תכנונים מקדימים שונים האמורים לשכלל את הפגיעה האפשרית בזמן הבניה, האם המקום יהווה מקור רעש לשכנים המיועדים ועד מספר רחב של אלמנטים ומאפיינים. על כן כאשר מדובר בשינוי מבני של נכס פרטי, על מנת לאשר את השינויים הללו יש לבצע הגשת היתר בניה, ובכך להבטיח לא רק אישור תאורתי לשינוי תוכנית הנכס או הדירה אלא גם אישור עבודה הלכה למעשה.

לצד זאת ישנם מספר עבודות בנייה שונות שאינן זקוקות להיתרי בניה, סוגי בניה אלו נחשבים ל"בניה קלה" ומתבססים על חומרים קלים כמו עץ, גבס, תמהילים בין השניים ועוד סוגי מבנים קלים וכו. אך לצד כל אלו חשוב לדעת כי בנייה ללא היתר בניה, החל משינוי ייעוד הנכס ועד להרחבה שלו נחשבת לעבירה פלילית.

הגשת היתר בניה דורשת גם עריכה של אנשי מקצוע כמו אדריכל או מהנדס, אשר ידעו לא רק להתמודד אל מול תוכנית בניין עיר ולבצע בה שינויים בהתאם, אלא גם לספק פתרונות פרקטיים לבנייה או עיצוב מחודש. לאחר סיום עריכת הבקשה ניתן לשלוח אותה אל הוועדה המקומית, וכיום ניתן לעשות זאת בצורה מקוונת.

ובכדי להכיר ביתר השלבים ולדעת כיצד יש לערוך ולהגיש נכונה, מומלץ לפנות אל אדריכלות חן.