שתיתם, נהגתם ונתפסתם? יש למי לפנות

0
21
קרדיט - Canva

הסלוגן אם שותים לא נוהגים כבר ידוע לכולם. ההשפעה של משקאות אלכוהוליים על הנהיגה מוכרת וידועה. עדיין, במיוחד בקרב צעירים נהיגה אחרי בילוי מתרחשת לא מעט. מעבר לכך, בשל נהיגה בשכרות נהג צעיר יכול לעשות טעויות רבות יותר בנהיגה הנובעות גם מחוסר ניסיון. לכן, משטרת התנועה משתדלת להקצות לא מעט ניידת המוקמות באזורי בילוי ומטרתן לתפוס נהגים אלה. אם כבר הדבר קורה חשוב לדעת שעורך דין תעבורה המתמחה בנושא יוכל לעזור. הוא יחקור לעומקם של דברים ויראה האם אפשר להטיל ספק בממצאי המשטרה, למשל להוכיח שמכשיר הינשוף לא היה מכוייל. במצב כזה הופכת פעמים רבות האשמה על נהיגה בשכרות להאשמה על נהיגה בהשפעת אלכוהול שהיא קלה הרבה יותר.. לעיתים הנהג יזוכה לגמרי.

נהיגה בשלילת רישיון- מה ההשלכות?

שלילת רישיון היא אחת הענישות על עבירות תנועה. כאשר אדם עושה עבירה חמורה מאוד או לאחר שצבר נקודות רבות בשל עבירות חוזרות ונשנות רישיונו יפסל לתקופות משתנות. נהיגה ללא רישיון כאשר הרישיון בפסילה היא כמובן עבירה חמורה מאוד שהענישה יכולה להיות גם מאסר. עם זאת חשוב שתהיה בחינה של הדברים ולא התייחסות אחידה לכל המצבים בהם אדם נהג כשרשיונו נפסל. לכן, חשוב לפנות במצב כזה לעורך דין תעבורה שינסה לרכך את הדברים מול הרשויות. כך למשל אם היה מדובר על מצב חירום בגללו אדם היה חייב לנהוג עורך הדין יציין זאת ויביא ראיות לכך.

פסילת רישיון ע"י המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מעבר לעבירות תנועה וצבירת נקודות, סיבה נוספת לשלילת רישיון היא החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. נהג מתבקש להגיע למכון מסיבות שונות, בין אם לפני הוצאת רישיון ובין אם לאחר שהוא כבר נהג. נהיגה בשכרות למשל יכולה להיות סיבה להגעה למכון. בדיקות שונות: רפואיות, פסיכולוגיות ואף פסיכיאטריות יקבעו האם הנהג כשיר להמשיך בנהיגה. נהיגה ללא רישיון בעקבות פסילת המכון חמורה באותה מידה כמו נהיגה בשלילה ששנעשתה בשל עבירות תנועה חמורות. הרישיון נפסל בעקבות ההחלטה שהנהג מסוכן למשתמשי הדרך האחרים ולעצמו ולכן על הנהג לציית לכך. עם זאת, ניתן לערער על החלטת המכון וחשוב לעשות זאת בעזרת עו"ד מומחה בתחום.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית המתמחה גם בדיני תעבורה וסייעה לנהגים רבים להקל בסעיף האישום ובעונש שקיבלו ואף לצאת זכאים לחלוטין. מוזמנים ליצור קשר.